Prijava

[SDL] Studentski Dnevni List

Pretraga

Kultura

Prikaz ličnosti i društvenih odnosa u izložbi „Dubina prevoja”

Branka Filipović 5.10.2022. Foto Komentari

U utorak, 4. oktobra u „Salonu 77” otvorena je zajednička izložba Milane Simić i Konstantinosa Petrovića pod nazivom „Dubina prevoja”. Ovo dvoje mladih umetnika poslužilo se istim materijalima, a njihova dela sadrže identične simbole.

Milana Simić i Konstantinos Petrović su tekstil videli kao materijal koji je sam po sebi jedna vrsta umetnosti, različitih boja, materijala i tekstura. Simić je seckanjem, sklapanjem i gužvanjem tekstila verodostojno uspela da prikaže portrete i autoportete. U svojim drvenim kutijama pružila je analizu subjekata i dala posetiocima mogućnost da steknu uvid u kakvom su oni međusobnom odnosu. Subjekti, čiju je analizu Milana Simić pružila, mogu se posmatrati kao umetnici i svedočiti kako društvo utiče na umetnost, kao i sam umetnik na društvo. Ljudske emocije i ljudsko okruženje su bile glavna misao, koja se prožimala kroz ceo Milanin rad. Stara i iznošena odeća koju je Simić koristila upila je ljudski karakter i glavne osobine subjekata koji su prikazani. Seckanjem, spajanjem i preklapanjem te odeće moguće je izmeniti i kreirati novi karakter, koji se prilagođava promenama u društvu. Kako Konstantinos Petrović nije mogao da prisustvuje otvaranju, Milana je govorila i u njegovo ime.

Iako nijedno od nas nije rodom iz Novog Sada, tu smo se sreli − na Akademiji umetnosti. Svako je započeo sa svojim radom, a onda smo shvatili da se naši radovi međusobno dopunjuju, da su povezani, pričaju istim jezikom i predstavljaju jednu celinu, objasnila je Simić.

Prva i druga od pet kutija, Milana Simić; Foto: Branka Filipović

Dok je Milana Simić bila inspirisana nepravilnim i nesrazmernim oblicima, Konstantinos je uneo ritam i pravilnost u svoje radove. Njegove eksponate odlikuju ritmičko ponavljanje, prave linije i precizno obrađene ivice. Konstantinosovi svedeni i naizgled jednostavni radovi simbolizuju jasne i iskristalisane ljudske emocije. Njegova ideja uprošćavanja stvarnosti ostavlja posetiocima veću mogućnost za slobodno tumačenje dela, koja vodi ka apstrakciji. Konstantinosov i Milanin rad se, pored vizuelnog poklapanja, poklapa i idejno. Njihovi radovi vrše dijalog i prikazuju kretanje kroz društvo.

Izložba će trajati do 18. oktobra i ulaz je slobodan za sve zainteresovane.

kultura,salon 77,dubina prevoja,Konstantinos Petrović,Milana Simić,izlozba,

Foto galerija